Thursday, August 13, 2009

pusingan u

selama aku membawa kenderaan yang dinamakan motokar ataupun kereta...
aku pernah membuat aksi separa ganas yang boleh mengakibatkan jantung sesiapa sahaja berdegup kencang...
baik aku akan bahagikan kisah ni mengikut turutan masa...

kisah 1
akibat berlaku pergaduhan yang aku x perlu ceritakan kisah tu kat sini....
aku pertama kalinya membuat aksi separa ganas tu bila aku memulas stereng keta aku yang sememangnya power stereng di jalan lurus....
akibat aku yang dikawal oleh api kemarahan ketika itu membuat kereta aku mula melayang-layang ke kiri dan kanan....

kisah 2
suatu petang yang syahdu selepas hujan renyai2 berhenti...
aku mula memandu secara laju di lebuhraya seri kembangan-salak tinggi....
lagipun aku sorang2 je ms tuh...
memang menjadi hobi aku memandu laju jika berseorangan....
sehingglah tiba di satu selekoh aku mula membatalkan niat aku untuk terus laju di selekoh berkenaan....
selama nih mmg aku bantai je selekoh...
tapi bukan hari itu apabila aku memperlahankan kereta aku...
malang memang tak berbau...
aku mula berputar 360 darjah....

kisah 3
petang yang ala2 lepas hujan renyai jugak...
aku dalam perjalanan ke kota kemuning sbb nak tukar absorber kereta aku...
almaklumlah nak tukar sport rim....
oleh kerana berlagak dengan keta lain yang kononnya x laju....
aku membuat aksi separa bahaya lagi bila aku mula bantai selekoh kat bandar kinrara....
mcm biase la....
hero mesti la kalah selalu....
brader yang bawak waja berlalu meninggalkan aku smbl menggelengkan kepala....

kisah 4
malam baru pulang dari mengemas rumah baru...
dan juga sempena cuti pertengahan semester...
yang ni paling baru sbb jd ms sem lps....
akibat mengelak mat rempit yang melintas jalan secara tiba2....
aku sekali lagi terpaksa jadi stuntman tanpa bayaran...
membuat aksi percuma untuk mangkuk tingkat yang berhenti untuk tgk eksiden....
hasilnya sport rim aku tersopek....

konklusi untuk kejadian2 tersebut..
aku berjaya mengawal suma insiden tersebut...
ade ketika aku digelar hero dan ada ketika aku terkejut sendiri...
setakat nih ok je la lagi...
aku masih boleh bernafas...

4 comments:

  1. alhamdulillah...
    berpantang ajal sebelum maut...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...
    ko x nak puji ke'terer'an aku ke?
    hahahaha

    ReplyDelete
  3. klau cam ni lah gayo nye pak log ajep bawak kete...alamatnya kena turun naik seremban la jwbnya...hehehe

    ReplyDelete
  4. nampak gaye mmg mcm tu la...
    ni dah rs xbest nak berambat lagi nih..

    ReplyDelete

Followers