Monday, August 3, 2009

jiran2 tetangga...

semalam aku bergaul la ngan jiran tetangga..
selama nih klu ade jamuan kat taman aku nih aku g pon sbb parent aku ajak...
tapi semalam jemputan khas sbb aku mmg dok sorang2 kat umah..
maka keras la aku kat umah tu bile sorang2 je bdk muda wlupon anak2 diaorg pggl aku 'pakcik'...
x kisah la janji aku dpt mkn free wlupon aku dah balun piza sblmk g jamuan tuh...
kisah kali nih bkn shj pasal jiran tetangga...
tapi pasal pak guard taman nih yang meminggirkan aku...
tapi kawan2 aku selalu dpt access yang mudah untuk masuk taman nih..
selalunya aku bwk keta aku sndr ade sticker aku tampal memang la senang aku nak masuk...
ms awal2 dulu lagi la sblm sticker tuh tercipta...
aku lagi la selalu kene tahan sbb setiap kali blk rambut aku asyik berubah2...
kejap panjang, kejap pendek, kejap bow-tuck...
kemudian apabila si sarap dtg umah aku...
dengan selamba badak dia leh masuk umah aku tanpa soal siasat oleh pak guard...
klu aku bwk keta sarap mmg mcm2 dia tanya kat aku...
hey aku penduduk taman...
sarap tu pendatang patut tanya dia lebih lagi....
skang aku dah cuba berbaik ngan pak guard (taktik biase aku kat mana pon)
baru2 nih aku poyo2 report ade paip bocor....
pergh mmg poyo mcm jd pengawas skool lak main report2...
tapi demi menaikkan nama aku di kalangan pak guard...
aku sggp menjadi poyo seketika....
klu pasni korang x leh masuk taman aku...
jgn takut...
sebut nama aku mestii pak guard kenal....

No comments:

Post a Comment

Followers