Sunday, August 23, 2009

perginya seorang patriot

selamat berpuasa rakan2 yang dihormati....
ramadhan dtg lagi bulan seribu rahmat...
selamat beramal dan semoga ibadat kita mendapat limpahan kurnia-Nya...
mengenang kembali ramadhan yang lalu ini kali ke 24 dlm hdp aku menyambut bulan yang mulia nih...
rekod besih tanpa kantoi ye (kecik2 dulu selalu la)
kisah kali ni bukan pasal ramadhan tapi tentang pergi x kembali...

kisah pertama
mungkin dahulu ada kisah tentang atuk yang pergi meninggalkan dunia yang fana buat selama-lamanya...
namun disebalik kepergiannya ada kisah yang menarik untuk aku share kat sini...
atuk adalah seorang mandur majlis perbandaran kuala langat...
suatu ketika aku tahu akan hal nih masa aku g semayang kat masjid banting ngan big boss...
ada seorang tua yang menyapa big boss....
di kala tu la aku tau sejarahnya (betapa buata aku x pernah tanya pon atuk keje ape dulu)
semasa beliau pencen dari jawatannya beliau ada membeli sebuah jam antik...
yang boleh keluar burung tuh nak bagitau pukul bape...
barang antik tuh x pernah rosak semasa hayatnya...
dan ketika atuk pergi kebetulannya lah jam antik tuh turut pergi bersama tuannya meninggalkan dunia fana nih...
ajaib tapi ini kisah benar...

kisah kedua
baru2 nih aku mendapat berita kucing parsi kesayangan kami sekeluarga dah mati...
big boss dpt kucing tuh semamsa berkhidmat kat perlis....
kemudian big boss beli sekor lagi pasangan kucing parsi jantan bernama koko...
aku nagan adik2 yg lain mmg teruja la semasa kucing nih 'lpk' kat umah...
walaupun sepanjang masa mereka terpaksa dok tercongok kat dlm sangkar....
setelah berpindah ke seremban koko msh lpk kat perlis cuma si betina yang bernama comel ikt skali..
koko pon dan ada mcm2 penyakit ms tuh...
asyik jumper veterinar (betul ke aku eja nih) je....
maka koko pon pergi meninggalkan comel sendirian...
wlupon hobi aku membelasah kucing2 jlnn tp aku x pernah pulak belasah koko ngan comel nih....
big boss naik pangkat lagi dan kene pindah seri kembangan....
comel melpak la kat seremban kat umah kawan big boss...
big boss xnak bwk dulu sbb xde tempat nak simpan...
tup2 selpas tiga tahun comel pulak 'jln' selepas beberapa bulan melahirkan anak2 yang comel...
wlupun anak2nya 'jln' dulu.....
maka maknyafollow la blkg mengenangkan ktorg lama x g tgk dia...
kesian comel xde warisan.......

No comments:

Post a Comment

Followers