Tuesday, August 18, 2009

pimp my ride

titiba rasa nak berchatting ngan mohd wak (nama samaran yang aku bg saje2)
sbb aku blk bercuti lantaran klas yang belum pon bermula kebnyakannya akibat kecelaruan jadual..
tambahan pulak ade mangkuk yang cabut jadual yang satu2nya ditampal kat fik tuh..
mana la nak refer lagi jadual memandangkan yang sedia ada pon dah kene cabut...
baik betul bdk2 nih tolong kasi 'settle' masalah jadual yang berserabut....
aik kisah dahulu kala yang ingin dikongsi pada kali ini...
mari belajar menunggang basikal...
hari pertama menunggang basikal aku mcm biase la mesti dapat roda tambahan punyer kat blkg tuh...
kan kck lagi mesti la x pndi nak balance basikal b.m.x yang big boss aku beli sorang satu untuk aku ngan adik aku...
lps lama kelamaan aku rs x best dan kurang cabaran menunggang basikal beroda empat nih...
maka para2 mekanik cilik mula menunjukkan bakat mencabut satu roda dahulu sblm suma roda2 tambahan yang mencacatkan pemandangan tuh dicabut...
kayuhan petama sangat mengujakan...
tidak terbayang yang mengayuh basikal amatlah senang....
walaupun tanpa 'roda2 kotaraya' kat blkg...
orang kata sepandai-pandai tupai melompat pasti jatuh ke tanah jua..
begitulah rempit cilik seperti aku...
jatuh tergolek dok tuh mmg la pernah sgt..
klu jth luka dan koyak rabak seluar aku...
blk umah dpt lagi 'hadiah' dr big boss.....
skang aku basikal pon xde dah..
cuma kenderaan beroda empat je la peneman aku bersiar-siar...
zaman dah berubah........

No comments:

Post a Comment

Followers