Tuesday, August 25, 2009

perjalanan yang panjang

comel kan budak2 kencing terabur mcm nih... hahahaha...


memandangkan bulan ramadhan dah menjelma...
maknanya x lama lagi mau raya la kan..
tp kene la pose bg penuh dulu supaya x de la kene bahan sebab pose x penuh...
maka aku teringat kisah raya yang berlaku 12 tahun lps..
ketika aku jambu dan muda remaja lagi (maknanya skang aku tgh ranum la kan)
masa tuh raya yang pertama di semenanjung sejak aku meryakan aidilfitri di sabah selama 7 tahun...
so aku dan family (kecik ke besar) berasa sangat gembira la....
berjalan sakan serta makan sakan....
asyik merasa lauk sabah je bila merasa lauk semenanjung baru la best...
so pada suatu hari raya yang keberapa aku pon x ingat dah...
semasa merayau ke pelosok rumah saudara mara...
tibalah masa untuk berhari raya di rumah pak itam yang berada di kajang...
oleh kerana sebelum tuh beraya sakan serta makan sakan (perut aku dah kembung air gas) maka aku selalulah kene g mengrefreshkan diri kat toilet...
malangnya sebelum bergerak ke kajang aku x kasi kosong tangki aku yang full...
merengek lah aku kat dalam keta kerana nak g toilet..
perjalanan ke kajang masih jauh...
big boss x leh berenti sbb dok follow pak itam (ms tuh henset mana wujud lagi, telefon atur ade la dan x suma mampu nak ade atur beb, tokey balak je yg selalu ade)
aku yang menahan air terjun dr mencurah membasahi bumi terpaksa menari tarian poco2 dlm keta sentra yg gagah perkasa tuh...
smpi je kat umah pak itam aku umpama tetamu yg mmg x tau malu langsung trs g toilet...
xpyh nak bkk lampu..
dlm gelap gelita...
ahhhhhhhhhhhhhhh lega.....
sbb tuh orang tua pesan, jangan tahan kencing!!

No comments:

Post a Comment

Followers