Wednesday, July 15, 2009

syok nyer mancing~~

aku rembat gmbr ni yg bertajuk memancing ke langit...

mungkin ayat untuk si kaki pancing separa pro mcm aku nih sgt sesuai la gamaknyer..
kali terakhir aku mancing aku rs 2 thn lps kot kat s.alam....
ms tu aku mmg x dpt ikan langsung la...
di mana aku menyaksikan hanya boy yang angkat kail dia...
hampeh gle aku rs hr tuh sbb aku x dpt ikan...
tp br2 nih aku skali lagi g untuk menebus kekecewaan dalam keadaan pnt babun punyer....
aku ngan boy br blk dr klang dan melelapkan mata selama 20minit je mungkin (aku pulak dlm tdo blh terdengar soundtrack dibius cinta nyanyian yusri ngan melly goeslaw)
bgn tdo je aku cuci muka seraya trn bwh dan trs msk keta...
'jep kita g amik kwn aku jap kat ttdi' kata2 boy buat aku segar sket...
bkn ape td msg2 mamai..
so kami byk mendiam je la....
settle amik kwn boy maka kami berangkatlah ke bukit cerakah s.alam....
dugaan pertama - ade awek membaring kat dpn bus stop (muka leh thn, body mcm gitar karen)
ktorg pedulikan awek tu sbb pns beb dlm keta nih...
dugaan kedua - pak guard x bagi 'otai ttdi' naik keta lak smpi kat puncak empangan (wat pnt je bwk otai, alih2 otai pon kene byr tiket, habis suma kene maki dengan sumpah seranah yang memedihkan)
dugaan ketiga - ape lg klu bkn jln kaki tgh pns smbl bwk peralatan mancing (nsb baik sepupu boy si fairuz bwk trn Triton dia jemput ktorg, fairuz merupakan pasukan pertama kaki pancing yg tiba hr tuh dan dia x pyh byr tiket pon!!)
settle suma mslh maka projek memancing pon diteruskan tapi.....
dugaan kelima - 'adik tmpt ni ttp kul 5 ye' sorang brader yg keje kat situ suh ktorg bungkus suma kul 5...
gile ke hape br smpi jap ag dah nak kene packing blk...
pedulikkan suma tuh asalkan smpt kasi trn pancing kire ok la...
aku kasi lancarkan umpan dan mata kail aku ke seberang lubuk ikan yg boy and the geng dah cr awl2 lg....
x smpi 10 minit rezeki aku hr tuh...
mata kail aku mengena....
sekor ikan aku jinakkan wlupon ikan tu bkn dr spesis yg ganas untuk di tundukkan...
kemudian selang 10 minit lg aku dpt ikan lg kali ini kck sket la dr td...
lps dah pukul 5 ptg akibat x leh nak trs kan aktiviti kat empangan maka ktorg tukar port kat bwh pulak..
denai perikanan kate nyer....
kat sini aku dpt 2 ekor lg ikan berupa ikan raja dan talapia merah yg sombong gle ms aku dok pancing dia baik punyer...
puas boy amik video kemenangan akhir ktorg hr tuh maka tamatlah acara memancing ikan...
awek je x sempa pancing sbb rmi yg dtg kat situ adlah mereka yg dok kat skola lg...

No comments:

Post a Comment

Followers