Sunday, July 26, 2009

aku sudan dan dot dot dot?

muka mamat sudan tuh xde la macho mcm dlm gmbr nih....

tajuk di atas aku tulis sempena kejadian yang baru2 terjadi...
smbl telinga aku mendengar lagu merdu nyanyian penyanyi comel dari jepun bernama Yui...
hr ni br aku smpt bace blog t4tbh....
akhirnya sepeti yg aku jangka tentang konpirasi tu menemui kebenarannya...
x pyh big boss aku bkk mulut cerita...
tunggu dia blk kl kang boleh la story pjg kat aku....
smlm adalah hr mengambil keta kat seremban...
aku g smbn naik komuter je sbb sng kat aku x pyh ssh kan sape2 wlupun faad terpaksa bgn utk anta aku kat komuter serdang...
akibat komuter yg wat perangai smlm maka aku sengaja melepaskan satu tren demi x nak jd sardin kat dlm tuh..
sementara aku menunggu komuter yg seterusnya (sempat jugak usha awek yg sejak td dok usha aku a.k.a aku perasan la kot)
secara kebetulan ada la sorang mamat sudan dok sblh aku...
aku yg x bape peramah biar je la mamat tuh dok kat sblh aku, dah la pns, pnt dan dahaga skali...
ttb mamat sudan tuh membuka mulut...

mamat sudan : hello, hello!
aku berpaling kepada mamat tuh, dia pggl aku rupenyer
mamat sudan : can u translate bahasa melayu for me?
ajepjepto : owh sure!!
mamat sudan : how do i say i'm at home rite now? relaxing and listening to music...
ajepjepto : saya di rumah.. tgh berehat smbl dengar lagu...
terfikir aku si mamat sudan ni pndi gak membohong sbb dia tgh tunggu train ngan aku...
apehal lak tgh dgr lagu kat umah...
sesekali aku jenguk gak tgk dia punya ejaan bhs melayu...
pndi gak dia mengeja wlupun ade gak slh bila dia eja tengah = tingah
setelah aku membetulkan ejaan dan msj mamat sudan tu kpd minah melayu bernama liza, train pon smpi...
aku seraya itu naik train sbb mls nak tunggu dah nnt lmbt smpi lak...
magic betul sbb bila aku naik train dan memandang ke luar...
mamat sudan tu hlg dr pndgn...
ngan sape lak aku berbual td..
klu mlm logik la x nmpk dia..
ni siang....
akhirnya train meninggalkan stesen serdang dgn seribu persoalan kepada aku...

2 comments:

  1. huhuhuehueheeheheee....btl ke ckp ngan org tuh...entah2 bukan org..eee serammmm....ggrrgr

    -nini-

    ReplyDelete
  2. org la..
    maybe dia menyamar jd tiang time tuh...
    aku je x prsn..

    ReplyDelete

Followers