Wednesday, January 14, 2009

selamat ulang tahun

bukan menyambut hari lahir aku..
ataupun ulangtahun yang istimewa..
cuma seperti biasa mengimbau lagi kenangan sewaktu zaman kanak2 aku...
selama aku kecil tidak pernah big boss mengadakan pari besar-besaran utk aku..
cuma menjemput teman2 dan jiran tetangga untuk meraikan hari lahir aku..
juga adik aku apabila tarikh keramat kami menjelang tiba..
belum ada kek dari secret recipe tapi hanya dari kedai kek yang biase dan makanan ringan beserta minuman ringan untuk tetamu..
aku tidak dapat mengingat bila kali pertama kami mengadakan majlis seperti itu..
melihat album2 dirumah aku cuma nmpk sambutan yg pertama diadakan di sabah..
mungkin aku telah bersekolah dalam darjah satu atau dua ketika itu...
hadiah pon aku rs xde kot...
hadiah yang aku terima buat kali pertama adalah pemberian kawan aku ketika aku berada dalam darjah empat..
sebuah kereta tamiya yang memang dari jepun hingga kan manual nya pon aku xphm untuk memasangnya..
agak sukar tapi aku berusaha juga untuk menyiapkannya...
tapi hampeh betul sbb dah siap tapi xboleh juga jalan..
akhirnya aku beli sndr kereta tamiya dash yankuro tu...
shooting star sbb keta tu je yang pki tayar tajam2....
kembali kepada kisah aku menyambut hari lahir....
hampir kali terakhir aku menyambutnya adalah bila big boss dtg ke sekolah dan jemput kawan2 skolah aku skali menyambut nya..
ktorg lpk kat taman dpn asrama smbl mkn kek dan hidangan yg di bawa oleh mama...
aku rs itulah kali terakhir yang aku smbt secara besar2an...
kini tiada lagi sambutan yang grand2..
cuma big boss membawa pulang kek secret recipe pulang dan makan dengan keluarga (itupon klu ingat) hahaha...
tapi aku tidk mengharap sambutan yang besar pon..
cukup lah sekadar kalau ada yang mengingati dan memberi ucapanj yang ringkas..
kerana aku bukanlah seorg yg terlalu mengharapkan...
cukup lah besederhana sahaja....
tapi kalau dpt hadah pon bgs gak.....

No comments:

Post a Comment

Followers