Saturday, January 3, 2009

kenangan skool 1st episode...

adik angkat zaman skool dulu ader yang kate lawak..
tapi nak buat macam mane sebab dah jadi kewajipan kat skool aku...
so mengikut tradisi itulah yang akan berlaku apabila budak2 junior mendaftar...
diaorg akan dapat seorang abang angkat dan kakak angkat...
tak kisah la perangai diaorang baik ata pun macam setan...
aku pulak tak tahu samada aku dinilai sebagai abang angkat yang baik atapun abang angkat yang teruk...
walaubagaimanapun aku cukup bertuah kerana zaman itu aku alami sebanyak 2 kali...
semasa aku form 3 dan semasa aku bergelar super duper senior iaitu semasa aku form 5...
form 3 jadi abang angkat ni x la berapa seronok kerana kami belum berkuasa untuk membuat apa2 hukuman kepada adik angkat kami....
kerana masih ada bdk2 form 5 yang berkuasa....
oleh yang demikian adik angkat kami terbiar dan hukuman itu dijalankan oleh mereka yang lagi power konon nya....
namun begitu berbeza pula apabila aku telah berada di tingkatan 5...
adik angkat pula kebanyakannya berasal dari kl....
perkara ini sebenarnya ada udang disebalik mee....
tpi aku tak boleh ceritakan kerana sensitif.....
takut ada pihak yang terguris pula nanti....
baiklah...
aku cuma teringat akan hal ini dimana tradisi ini aku tak tahu pula masih diteruskan atau tidak kerana semakin lama aku dapati bdk2 skool semakin manja...
dan mereka pula menapat lebih banyak kemudahan berbanding kami dahulu..
oleh itu aku harap mereka bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan...
jangan kufur nikmat kerana Allah tidak suka kepada hamba-Nya yang tidak brsyukur....

No comments:

Post a Comment

Followers