Monday, June 29, 2009

bila budak enjin memasak...

memang babsale klu bdk enjin mula ke dapur...
dengan lagak chef popular yg bermulut senget smbil memegang sudip dan mengetuk-ngetuk kuali...
kunun-kunun nak take over si chef wan la nih..
padahal tukang masak kat kedai tom yam depan umah tu belum tentu boleh titik....
yg tu la terjadi kat aku setiap kalinya..
hari2 masak kat umah skang nih...
bakat aku yang terpendam sekian lama aku perguanakan sebaiknya..
24 tahun hidup membujang x kan pndi msk megi je...
tp yg menjadi lawaknya apabila si budak enjin yg selalu menyukat dalam hidup sehari hari akan sentiasa menyukat wlupon masak nasi...
formula yg aku selalu pki bila masak nasi adalah 2:3
penjelasannya adalah 2 cawan beras dan di balas dengan 3 cawan air pula...
klu suh aku pki jari ukur ketinggian air ke hape mmg sorry la aku nak wat..
konfirm jd bubur nnt....
wlupon aku sentiasa menyukat sedemikian rupa aku pasti lah akan menghasilkan nasi yg paling sdp di alam semesta...
xpyh mkn dgn lauk pon mesti nak tambah byk kali..
klu x percaya cubalah mkn ns aku...
itupon klu aku rajin nak msk lebih.....

No comments:

Post a Comment

Followers