Monday, June 22, 2009

keheningan pagi feb 2005

suatu pagi yang hening aku ketika aku tgh syok2 tdo...
mungkin akibat kepenatan setelah kuat berjalan mlm td..
maklumlah family aku g haji...
aku lak sengsorang kat umah buat pertama kalinya seumur hidup...
maka peluang mcm ni mmg aku x lps la gamaknye..
tiba2 aku dikejutkan oleh panggilan telefon dari ecam..
aduh semak betul la tepon kul 6.30 pagi..
baru nak syok2 tdo nih....
itu sebelum aku mendengar suara ecam di hujung talian sana...
'cik dah meninggal td kul 5.30'
berita yang paling mengejutkan aku kerana baru je 4 hr lps dia tdo umah aku..
aduih aku dah x mampu tdo lagi..
segera aku call boy pulak sbb dia wakil kelas...
kene inform suma nih...
mmg berita tu mengejutkan suma smpi ade yg x caye..
aku sng je bgtau bdk2 nih..
benda mati bkn benda main2....
lps aku call boy br la suma org sibuk call sesama sendiri walhal td bkn main liat nak bgn haaa...
aku xpeduli dulu suma tuh sbb lg penting aku mandi pastu leh aku grk g mlk..
janji ngan capex nak amik dia kat sana.....
pg tu aku isi minyak penuh gle babeng sbb myk tgh murah...
rm40 dah full tank...
kelajuan kerta pulak x kurang dr 140km/j....
sbb aku jauh dr smbn nak g tangkak....
kene la segera..
nsb baik tgh cuti so x pyh explain panjang lebar kat bos...
pagi smpi ptg tu mmg sayu wlupon aku x tgk arwah di kebumikan sbb g amik eto lak kat muar...
arwah ngan aku mmg rapat bila mengenangkan ktorg cuba berebut awek yg sm...
tp akhirnya 2 2 mengalah sbb persahabatan ktorg..
siap lpk tepi tasik lagi kunun2 luahan isi hati la....
wlubagaimanapon yg berlalu tu suma nye tggl kenangan yg aku ngan arwah cik je tau...
cuma yg x best nye bile ptg time blk tu pejal lak eksiden...
nsb baik pejal sihat walafiat smpi hari nih....

1 comment:

  1. al fatihah buat arwah cik...sy doakan semoga arwah berada di dalam glgn org2 yg soleh...amin..

    ~nini~

    ReplyDelete

Followers