Monday, June 22, 2009

tunggu jap bro...

ayat yang berulang-ulang kali aku dengar semalam...
aku melepak kat kedai muzik sedang aku nak repair tali gitar...
aku pon xreti nak tune so aku pon mintak la tolong brader kedai tu yang ala2 ranggi metropolitan...
gitar tu wak yg punyer sebenarnya.....
aku rembat ms aku g wat lawatan ke bb minggu lps...
memandangkan wak xde dan gitar tuh mcm x de sape nak main.....
sedang aku dok usha bdaer tuh pasang tali gitar dan tune kan skali gitar tuh, datang pulak bdk2 pemuzik indie nih melepak kat situ gak...
mula2 diaorg nak jual tshirt kat aku...
aku wat derk je psl mls lak nak bli tshirt yg sempoi ala2 tapi mahal nak mampos...
kemudian apabila mereka start main muzik genre soul & jazz aku terpesona sbb best pulak mamt nih main gitar...
kebetulan pula ade sorang komposer yang nak beli alat muzik untuk dia tarok kat dalam studio dia...
mmg lagi menjadi-jadi la para pemuzik indie berkenaan..
aku tertarik pada satu petikan kata2 komposer berkenaan apabila beliau menanyakan tentang inspirasi mat indie tu membuat lagu..
kononnya mamat tu suka2 buat lagu sedang tajuk lagu jiwang yang di mainkan sebentar td adalah 'for you'....
komposer berkenaan cakap apabila membuat sesuatu mesti ade inspirasi dan kebiasaannya mmg dr pengalaman sndr....
aku pon terfikir mmg betul sbb aku pon pernah menulis something yang aku nak bg kat seseorg tp akhirnya hanyalah yang ado~~
hari nih aku masih kat seremban...
tp esk aku nak blk dah....
maybe minggu dpn aku dtg blk psl bengkel aku nak servis keta penuh minggu nih...
hampeh....

No comments:

Post a Comment

Followers