Sunday, November 8, 2009

satu malaysia

pertama kali aku jejak unisel aku mmg xde geng melainkan romate aku yg sorang tu je la...
kejap je jd roomate aku sbb pastu dia chow naik bilik atas..
meninggalkan aku beserta privasi yg lebih lagi....
kemudian pada hari orientasi pertama...
aku nampak thayalan (kwn sekelas ms kat poli)
betapa gembira hati aku....
masa tu la aku menambah koleksi geng2 india...
setiap kali aku berjalan pasti aku bertegur sapa ngan bdk2 india nih...
hampir separuh asrama punyer bdk india knl aku...
sbb satu2 nye melayu yg baik bukan main ngan india cuma aku la...
boleh mkn skali, g psr mlm skali, mengurat 'sareke' skali...
pelakon2 filem tamil pon aku dah knl sket2 (nasib baikla aku mata keranjang)
kdg2 aku mcm terpaham lak bahasa diaorg wlupon sbnrnyer aku tau kire onne (satu), rende (dua) dan lps tu biarla bdk2 india sndr yg smbg (maknanye aku x pass ag la)
so kdg2 aku xphm kenapa perlu ade sifat perkauman yg melampau-lampau sdg kita semua boleh hidup dlm keadaan harmoni...

5 comments:

  1. betul..sebenarnya...kita semua serupa..xkira laa beza bangsa, agama dan budaya...pelik kenapa perlu ada jurang antara kita...ermmm...hope sentimen pekauman ni boleh di ubah...sudah2 laa..semua kaum baik...semua kaum ok...kan x? 1malaysia katanya...hiks..

    ReplyDelete
  2. hehehe...

    betul tu...

    pupuk semangat satu malaysia kepada semua masyarakat kita yg majmuk...

    :)

    ReplyDelete
  3. Salam burung murai..terima kasih sebab lawat masuk blog baru CCZ..Di sini CCZ nak alu-alukan sangat-sangat kalau burung murai boleh bagi puisi yang burung murai tanya tu..any karya lain pun tak apa..bagi tahulah kat kawan-kawan yang lain..bagi kat e-mail yang akak bagi tu ye..k..tq sekali lagi.

    ReplyDelete
  4. lagi satu CCZ puji sebab burung murai amat tinggi semangat peraduan..dulu kawan-kawan baik CCZ adalah dari kaum Cina. Sekarang bila dah kerja gomen jarang dah lagi bertemu mereka.

    ReplyDelete
  5. saya x kish berkawan dengan siapa pon..

    wlu apa bangsa asalkan kita berharmoni...

    ReplyDelete

Followers