Monday, November 16, 2009

blogging

ade kwn2 yg tanyer kat aku....
setelah aku ajak mereka bermain blog...
mereka berkata.... ' ajar la aku wat blog mcm mana '
aku selalu berkata wat blog bkn ssh...
register aje...
kemudian aku berfikir sorang2 (selalu aku wat nih)
bkn cara nak wat blog yg diaorg mtk...
tp ape pengisian kat dlm blog mereka tu...
maka inilah yg sepatutunya aku ajarkan..
dlm blog mesti ada halatuju...
bermula dari penulisan pertama hingga la yg seterusnya...
perlu seiring dgn apa yg mereka mahu..
contohnya dlm blog whutdaheck (boleh rujuk kemudian) aku mensasarkan untuk menyambung apa yang aku tulis dalam blog friendster...
dlm burungmurai (sekarang ini) aku menulis tentang diri aku...
kemudian dalam booduckbabsale (yang baru aku terbitkan) aku berkisar kepada projek khas aku...
sebagai landasan untuk aku menulis skrip suatu hari nanti (insyaAllah)
itulah sebenarnya yg perlu diajarkan...
kawan-kawan....
aku minta maaf jika selama ini aku tersilap memberi tunjuk ajar....

2 comments:

  1. oo..nampaknya burungmurai adalah orang yang sama..patutlah CCZ hairan macam mana boleh dapat tahu CCZ buka blog tu..apa pun menarik sangat. Posting terbaru di Teratak Kisah adalah untuk burungmurai k..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak...
    saya memang suka menulis...
    sbg mengisi masa yang terlapang...
    kadang2 sbg cara saya melepaskan tekanan...
    saya mencari erti kepuasan dalam menulis...

    ReplyDelete

Followers