Monday, September 6, 2010

opocot meletup...

selamat hari raya kawan2...
jgn man mercun kuat2 sgt..
klu nak jugak ajak aku skali...



dam dim dum...
bunyi mercun dah mula bergema di sesetengah tmpt...
aku belom lagi bel mercun....
gian beb nak man mercun yang memang setahun sekali je aku wat...
hr2 lain janji aku xmain mercun (propa kan)
ms kecik2 dulu mercun sbnr nyer adalah aksesori yang lebih wajib berbanding bli bj raya(kononnya)
menjelang hari raya mesti nak bli mercun melambak-lambak....
bdk2 skang rugi sbb diaorg bli mercun yg dah diharamjadahkan penjualannya...
dulu aku kecik2 mercun boleh bli sesuka hati beb....
jgn tanye la bape saiz roket yg melayang terbang di angkasa tuh...
sket lg je boleh sumbat sheikh muzaffar roket aku tuh (besar x mercun roket ku?)
tp ble dah di haramkan jual mercun terpaksa la ktorg main bunga api je....
pergh punyer la x thrill..
adrenalin xmengalir laju pon...
skang terpaksa la aku bli sorok2 jugak....
dapat mercun bola pon jd la...
boleh main baling2 ngan rumah sebelah....
wlu mcm mana pon main mercun ni tetap merbahaya....
budak2 kecik yg nak sgt main mercun tu klu leh mesti la ade org tua jg korang main mercun...
kang xpsl2 beraya kat hospital la pulak...

No comments:

Post a Comment

Followers