Monday, August 23, 2010

the end is here

~ini bukan cerita jiwang~

hari ini genap 2 tahun sejak kali yang terakhir..
segala-galanya bermula pada 18 Jan 2008 - 10.30 mlm...
itulah msj pertama yang aku terima daripadanya...

oh yeke... myb dsgner :D

sampai hr ni aku masih menyimpan msj tersebut....
usianya masih muda ketika itu...
dan aku cuma seorg mamat gatal yg mencuba nasib utk berkenalan dgnnya...
sepanjang mengenali dia mmg aku akui aku ada terdetik utk menyimpan prsn...
statement di atas agak meloyakan...
tetapi kebenaran itu aku xdpt nak nafikan..
dia aku anggap istimewa....
mungkin ramai tak tahu aku telah mengabdikan namanya dalam satu karya aku (booduckbabsale)


setiap kali aku menulis namanya dalam karya itu aku dpt rasakan sesuatu..
seolah aku hidup dalam kisah itu...
aku mendapat ilham dgn sndr...


namun semakin hampir aku kepada penghabisan booduckbabsale siri 2...
aku mula merasakan saat perpisahan itu...
tapi aku cuba menghabiskan siri 2 dgn baik...
dan aku berjaya menamatkan sebuah kisah yg xseberapa tetapi aku puas dgn hasilnya...


tetapi aku sbnrnya telah bermula lebih awal lagi apabila aku menulis sebuah puisi..
ketika ini aku jd jiwang pulak...
tetapi aku xtahu mengapa segalanya spontan...
ketika aku tertekan dgn bebanan kerja aku masih mampu
menulis tentang dia...




sebuah puisi yang bertarikh 19 october 2008...
aku bkn penyajak..
mungkin itulah pertama kalinya aku mampu menulis seikhlas hatiku...

hari ini telah aku tetapkan...
24 august 2008 - 8.03 am...
aku menerima pesanaan ringkas terakhir darinya...
setelah 2 tahun lamanya kisah ini berlalu...
dan aku pendamkan dalam hati....
hari ini aku telah mengambil keputusan itu..
untuk melenyapkan segala prsn aku terhadapnya....
post kali ini agak jiwang jugak setelah aku baca...
i've decided...
selama ini aku canangkan - dan aku telah beri jwpn itu....


2 comments:

  1. Akak faham perasaan itu. Lebih baik kita matikan rasa itu yang tidak membawa kita keluar dari peasaan tunggu sahaja. Sekurang-kurangnya ada dua pilihan dan tindakan. Pertama, usaha untuk dapatkan cinta tersebut atau kedua, kalau sudah tidak nampak jalannya maka lebih baik kita buat keputusan sendiri. Sabarlah ye..Akak dulu dnegan cinta pertama selama 6 tahun menunggu..Tanpa sebarang berita..

    ReplyDelete
  2. dah berakhir pun kak...
    saya teruskan seperti biasa..
    jgn risau...
    xde adegan airmata dalam cerita ini...
    cuma sedikit luahan yang tersimpan selama bertahun lamanya...

    ReplyDelete

Followers