Sunday, September 26, 2010

sentra N13 1988


keta aku yg di snap gmbr nyer oleh kerol ketika kami nk g piknik....

post 181...
sm mcm no plat keta aku yg femes tu...
dan aku tujukan post ini utk keta kesayangan aku tu...
kak nab, tu pggln manja nyer...
tp kemanjaan kak nab dah hilang seketika kerana tragedi yang baru berlaku sabtu lalu...
tahun ni genap 21 tahun kak nab bersama ktorg...
14 tahun berkhidmat utk big boss aku dn 7 thun utk aku....
segala onak dan ranjau berduri ktorg tabah menghadapi bersama....
walau sejauh mana, sesukar manapun perjalanan ktorg kak nab tak pernah menghampakan aku...
tapi sabtu lalu, ketika aku blk dari kedai spare part (beli myk gear box), kak nab diam.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sunyi sekali....

aku : ah chu datang tgk sya punye kereta, tak boleh start punya....
ah chu : ya ka. ada bunyi x?
aku : ada! tapi xmau hidup la. saya dekat ini roundabout jusco....
ah chu : sekejap saya mari...

aku call bengkel...
10 minit ah chu dtg bersama geng kereta dia....

ah chu : haiya belting sudah putus...

aduh....
aku terkesima....
selama bertahun-tahun hari itu aku mendapat berita sebegtu...

aku : apa macam? kene overhaul ka?
ah chu : ya lah...
aku : xpe kasi pggl towing lah....

kini kak nab kat bengkel....
aku menanti kak nab kuar bengkel...
nnt aku kasi cun2 punya, sport rim aku kasi kilat yea....

2 comments:

  1. aku ingt lagi mase ne,aku kol kau untuk dtg open house aku kan. nak wat mcm mane. keta kau merajuk lame tak tukak lampin dia. so kene lah cuci skt and than br dia active balik

    ReplyDelete
  2. hahahaha....
    skang dah power john keta aku...
    cina bengkel tu dah kasi 'bikin' sket...
    tp dia pow aku kaw2 la....

    ReplyDelete

Followers