Thursday, February 18, 2010

selamat pengantin baru sahabat..

majlis kawin
tanggal 17 feb 2010 adalah majlis kahwin raja mohd hafiz setelah majlis akad nikah pada 16 feb 2010..
aku adalah sebahagian rombongan pihak lelaki dan aku adalah pengapit raja yg sbnrnya...
menjadi pengapit adalah pengalaman pertama aku..
sbb selama ni plg hebat pon aku jd ahli rombongan je ms anak pak ngah kawin...
blur?
sbb aku xtau senjata utama menjadi pengapit adalah tisu...
mesti pastikan pengantin x berpeluh...
hampeh...
aku ingat aku kene mengiringi je(my bad)
menjadi pengantin mmg standard la kene bahan ngan kwn2 dan org kg..
bkn ape...
sekadar usikan sahaja supaya suasana bertambah meriah dan prsn gemuruh tu hlg...
plg xtahan ble raja kene bahan ngan bapak sndr....
menjadi pengapit wlu semacho mcm mana sekalipon tetap xleh melebihi pengantin...
yg aku mmg dah letak dlm mind set aku awl2 lagi...
tapi lps majlis ble ade adik2 yg nak amik gmbr dengan pengapit nih ape la salahnye...
terasa diri seakan 'ade market' ag nih....
klu x aku dah kene nyanyi lagu wali band dah....

edisi blk dr majlis
dah abis majlis kene la tggl pengantin baru dangan isteri dan keluarga mereka..
nak smbt org br la katakan...
so kami para2 bujang senang (pergh nama mcm playboy plak) bergerak dr jeniang pukul 4 ptg lbh kurang mcm tuh..
aku ikt wan mail, haide, hadi ngan org gile syed....
hanis dtg sorang dr grik maka dia pon blk sorang...
perjalanan nak blk sg buloh tu menempuhi halangan sbb mula2 kami singgah di pekan rabu dulu...
then hadi turun kat sini sbb umah dia kat alor star...
dah penat pusing ktorg leh lak tersinggah kat penang sbb syed nak usha moto yg ganas gle (dia nak bli)
dah mkn mcd kat bandar perda ktorg pon meneruskan perjalanan ke sg buloh....
dah nama org bujang ttb haide set gps dia menuju ke zoo taipng...
nak tgk nite safari kate nye...
dan menjadi kepuasan apabila ktorg kuar dr zoo tu plg last skali...
kuar je mangkuk tingkat ber4 nih trs pintu pagar zoo di tutup...
berpeluh gak la ketiak ktorg pusing satu zoo tu...
dan sbg penutup jln2 mlm tuh...
syed membawa keta dengan kegilaan yg maksimum dimana tayar botak ala2 tyr f1 dibawa dengan kelajuan yg x masuk akal...
nsb baik la kami tb dngan selamat..
klu x boleh tgk la muka kat paper hr ni....
hr jumaat nih majlis doa selamat kat umah raja..
kali nih aku xyah jd pengapit dah....

aku rs nih la catatan hidup aku yg plg pjg kat dlm blog nih...

1 comment:

  1. tidak berapa lama selepas blog ini ditulis saya mendapat berita saudara syed telah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya...
    takziah kepada keluarga beliau...
    alfatihah...

    ReplyDelete

Followers