Saturday, February 14, 2009

xpayah tunggu sale la..

aku hari ni bkn nak cerita psl baju2an yg tergantung kat dalam butik..
td dalam perjalanan pulang dari sg buloh aku melalui satau kawasan persekolahan..
yang menarik perhatian aku adalah kantin skolah yang hari ini lengang akibat skool yg tutup sempena hari cuti hujung minggu...
biasanya ketika aku mahu pulang ke rumah aku akan melalui kawasan kantin tersebut..
dan kadang kala aku akan berkata 'jom la kita mkn kat kantin ni'...
kerana aku teringat ketika zzaman persekolahan dahulu apabila kita membelil mknn...
harga nya sgt2 la murah...
sepinggan mee yang dihiasi smbl ikan bilis baru berharga 50 sen...
kalau nak tambah telur jadi la rm1....
air sirap pula 20 sen...
menjadikan jumlah perbelanjaan utk mkn cuma rm1.20....
sudah pasti duit belanja juga tidak byk....
tapi kini semua nya berubah mengikut peredaran masa...
aku tidak tahu samada masih terdapat harga2 yg tidak munasabah seperti dahulu...
atau pon harga nya melonjak mendadak....
yang penting walau seteruk mana sekalipon kantin kita menyediakan mknn...
namun kita tetap mahu mkn di situ juga....
dan kita pasti akan setuju kantin kita lebih sdp dr kantin2 skool lain....

2 comments:

  1. maybe kantin tu bg nasi lemak kangkang tu...
    tu yg mhal yg tu..ha3
    tambah service diorg lg..
    lenguh mygkung

    ReplyDelete
  2. gile babi nasi lemak kangkang...

    klu anak dia yg kangkang xpe gak...

    ReplyDelete

Followers