Tuesday, June 1, 2010

bila cina ckp melayu

kes ini mmg menarik hati aku...
apabila minggu lps aku temankan faad bli mknn arnab kat sblh kdi acheh tu...
selama nih xpnh pulak aku masuk kedai akuarium cina tu..
park keta dpn tu utk g kdi acheh ade la....
tp mlm tu mmg mengejutkan aku..
peristiwa yg berlaku dlm kdi tu...
auty cina tu menyambut ktorg masuk dgn ramah mesra skali...
bhs melayu dia baik juga...
mcm baba nyonya melaka....
xsangka cina bndr ni boleh ckp melayu bgs2...
kemudian berlakulah adegan yg lebih mencuit hati aku dan faad...

faad :auty bape ringgit mknn arnab ni?
aunty: rm2.50 je....

Faad pon mengeluarkan sekeping not rm50 yg ade dlm wallet...

aunty : Ya Allah besarnye duit?

aunty tu sebut ap td?
aku ngan faad tercengang....
kami berpandangan sblm masuk keta...
isk isk isk..
inilah akibat cina yg dah selalu bergaul dengan melayu..
smpi ckp pon dah mcm melayu betul....

2 comments:

  1. mayb muaalaf...hehehe

    ReplyDelete
  2. klu mualaf mmg cunla...
    boleh mengurat anak dia...
    hehehehehe

    ReplyDelete

Followers